Tuesday, 27 November 2012

Fuck det, det bliver en modeblog

Tanken var jo at formidle alt muligt klogt og vitalt, men jeg kan mærke, at jeg ikke er klar. Noget jeg dog er klar til er mode, som optager mig umådelig meget, men ikke så meget at jeg burde være indehaver af en blog herom. Så vær foreberedt på verdenshistoriens mest akavede modeblog. Og selv tak. Forhåbentlig kan der ind imellem Cheap Monday bukserne, Gaga plateauerne og Day Birger et Mikkelsen taskerne snige sig et eller to visdomsord ind. Vi må vente og se.

Nu nævner jeg ovenstående beklædningsgenstande som om jeg ikke har dem, men selvfølgelig har jeg da det. I hvertfald to af dem Jeg mangler stadig desperat den efterhånden gennembollede Day Birger et Mikkelsen Gwyneth Bag.

Og den er jo super lækker på flere planer -
Den fås i sæsonens korrekte farver: Råhvid, navy blå, bordeaux, mat lilla og selvfølgelig sort og grå. Og af en eller anden grund, pink. Derudover har den et både minimalistisk og lidt sporty design, som går til det meste. Og vigtigst af alt, et iøjefaldende label hvorpå der står "Day Birger et Mikkelsen" så ingen er i tvivl. Og hvis man skal være helt ærlig ville manglen på mærket efterlade en med en jævnt kedelig sportstaske til 299,-

Apropos ting jeg mangler kan ALT på Nastygal.com nævnes, men i særdeleshed 
Homg Platform Sneakers til ca. 500,-
Jeg er afhængig af plateau. Delvist fordi jeg er en lille lort og i den forbindelse stor fan af at "få længere ben" og så giver det bare noget kant til hverdagssko såsom ballarinaer og sneaks.
Derudover er der noget mega hårdt over at have metal på tåen.
De er naturligvis udsolgt. Højst sandsynligt fordi jeg vil have dem.


Dark Acid Skinny Jeans til ca. 335,-
Billigere end jeans fra Cheap Monday og Dr. Denim, men tilgengæld med det privilegium at støtte den amerikanske økonomi ved at betale en milliard i porto.
Jeg ser absolut ingen grund til nogensinde at købe andet end højtaljede bukser. Længere ben, slankere ben, ingen love-handles og følelsen af at være Sandy fra Grease. Med andre ord er der ingen negative sider ved den høje talje medmindre man er en af dem, der ikke er tilhænger af lange numser, hvilket jeg ikke begriber. Acid looket på disse jeans er også lidt retro sejt.

Shredded Up Knit til ca. 280,-
Endda sat ned fra 390,- og højst sandsynligt i udmærket kvalitet når det nu er Nasty Gal. Her til vinter ville det nok være klogt med en top eller trøje indenunder, også pga. at den jo er, som navnet indikerer, "shredded up". Netop det element i sweateren er en detalje, der næsten optræder som sin egen accessory og gør den spændende.

MEN HVAD SKAL DER SÅ INDENUNDER?
Hvor er jeg glad for at du spørger.

Vicky Tank til sølle 180,-
Det er nemlig en anden ting, der er genial ved højtaljede bukser og shorts for den sags skyld: crop tops!
Lige denne her fangede for det første mit øje fordi den er relativt billig - hurra - og fordi jeg er faldet for pastelfarver. Det er ligeledes en awesome detalje at der brydes med det helt simple vha. den kraftige, hvide lynlås.


Quilted Biker Jacket til ca 510,-
Jeg elsker det her "quilt" look, særligt til læder. 
Det gør lige en læderjakke til noget specielt fremfor bare at være en jakke af læder. Jeg køber tit tøj ud fra den filosofi at man ikke kan få nok basics, men heller ikke nok forskelligt. Derfor søger jeg ting med sit eget særpræg.
En jakke som denne kunne sagtens være en sådan ting.

Nu burde jeg foreslå nogle smykker, men der falder jeg hurtigt af på den. Jeg har let til at finde dem forstyrrende og synes at de bryder det minimalistiske look, som jeg er stor fan af i øjeblikket. 

Kæmpe kudos til Nastygal.com for at berige mit liv, men ikke min pung!




No comments:

Post a Comment