Wednesday, 28 November 2012

Fuck dig, Weekday...

...for at lokke mig i fordærv. Igen.
Efter en tur i samtlige butikker fra Kronprinsensgade og op ad Strøget uden held til at finde hverken tøj eller sko som jeg absolut ikke mangler, tog jeg den sikre vej og ramte Weekday.
Mine nyeste køb består af lækre basics, inspireret af den amerikanske high school/college kultur.
Jeg er begyndt, at falde for denne tendens da det er relativt nyt for mig at gå med mere afslappet tøj og fordi der er noget overskudsagtigt ved at forblive feminin i lidt drengede beklædningsgenstande. 
Derudover er jeg selv halv amerikaner og synes der er noget lidt skægt og meta agtigt over at være delvist amerikaner, men mest dansker i København og klæde sig amerikansk.

Jeg erhvervede mig følgende:
Barker Tee til 120,-
Denne trekvartærmede tee er super fed i højtaljede bukser med både høje hæle og sneaks. Jeg ser også frem til at finde den frem fra bagest i mit klædeskab til foråret og sommeren og mikse den med et par shorts.

O'Neal Tee til 200,-
Jeg er tosset med denne her pga. af den stærke blå farve, der dæmpes lidt af det melerede stof. 
Udskæringen og det at den er ensfarvet giver den en mere elegant kvalitet end f.eks. trøjen nedenunder.


Laika Top til 180,-
God, gammel reglan shirt eller "baseball shirt"!
Jeg elsker dem helt vanvittigt fordi de især repræsenterer den førnævnte amerikaner stil. Det sjove ved dem er, at de er blevet noget så moderne her i Norden og forekommer en lille smule eksotiske. Ser man tilgengæld film, der omhandler amerikanske teenagere eller drengemænd - om de er fra 50'erne eller 00'erne - vil mange af dem være i reglan shirts. 
Hvad er det Amerika kan?

På vej fra Weekday til Kongens Nytorv fik jeg en forfærdelig åbenbaring: Topshop havde stadig åben.
Det er den samme gamle sang hver gang.
"Jeg skal bare kigge", "hvad nu hvis der er noget derinde, som jeg ville forelske mig håbløst i og have resten af mit liv og jeg ikke opdager det og der er en anden, der køber det i stedet for?", "jeg har jo i princippet råd til en lille ting til."
Etc. etc. etc.
Så jeg tog en hurtig kigger og faldt over en række crop tees til 99,- som straks appellerede til 90'er barnet i mig.
90'er barnet med den bare mave og de stramme, højtaljede jeans.
De havde kun størrelserne 40 og 42 og normalt ville en størrelse 34/36 pige jo tænke, "æv, løbet er kørt", men her tænkte jeg at der kunne kompenseres. 
Altså ved at købe denne crop tee i størrelse 42 fremfor 34/36 vil den sidde løsere, hvilket kompenserer for det faktum at min mave er bar. Sådan fungerer jeg. Desværre.
Og så er den perfekt til at danse med bøsser.
And that's how you get poor!

Crop Tee til 99,-



No comments:

Post a Comment